Les emocions i la comunicació

Les emocions i la comunicació van de la mà. Comunica té el plaer de presentar-vos a la Júlia Martínez, educadora infantil de Sabadell que va començar a entrenar les seves habilitats comunicatives a principis de 2016.

És gratificant trobar-se amb persones alegres i treballadores, així és la Júlia. Em va contactar perquè deia que tenia la sensació que, de vegades, quan havia de fer una reunió o presentació pública amb pares i mares de l’escola on treballa, el feedback que rebia implícitamet per part de la seva audiència era que “potser se’ls fa llarg allò que explico”. Certament, a la Júlia no li falta ni empenta ni ganes de fer-ho bé i, a més, es nota que li agrada la feina que fa.

Com estem treballant?

Per aconseguir-ho, estem fent una feina molt interessant a nivell emocional. Com un mateix missatge (el QUÈ diem) pot ser dit des de moltíssims llocs de sortida, donant lloc a multitud de punts d’arribada (el COM es tradueix allò que diem): Jugar amb la comunicació del missatge partint d’un “personatge” que puguir ser entusiasta i analitzar les característiques de com s’ha comunicat el missatge gràcies al joc de l’emoció que hem anomenat entusiasta; repetir-ho amb un altre personatge jugant amb una emoció que anomenen passiva i analitzar les característiques comunicatives d’aquet estat emocional. Veure què aporta cada una d’elles, no caure en l’error de pensar que una “és bona” i l’altra “és dolenta” perquè qualsevol és bona si és autèntica. Jugar a agafar elements i trets característics que hem trobat en ambdúes emocions per quedar-nos amb allò que més ens interessa a cada moment. Conèixer, al cap i a la fi, què és allò que fa veritable la comunicació (i per tant eficaç, creïble, potent, interessant…), comprendre perquè som autèntics si parlem “des de les entranyes” i traslladar, tot plegat, al nostre discurs conscient.

Benvinguda a Comunica! Júlia!, seguim treballant!